torstai 24. lokakuuta 2013

Salil eka salil vika

Päivämme alkoi aamupuurolla ja riehumisilla. Altsu päätti myös pissata hoitoalustaansa, hyllyynsä ja lattialle :D eikait siinä mitään jos on hätä :D Tänään saapui postissa vaukirja kerhon paketti. Sieltä tulee joka kuukausi kivoja tavaroita ja leluja jotka sopivat juuri tähän ikäkauteen. Nyt tuli "laula ja leiki" cd-levy ja siihen kuuluva pehmoinen rapiseva kirja josta voi laulaa mukana :) plus kuuntelu "kirja" josta kuului näin nopella testauksella rummutuksen ääntä. Eikun vaan testailemaan mitä murunen näistä tuumaa, kun heräilee päikkäreiltä :) 



Salille lähdössä.

Oltiin koko perheen voimin Kriden työpaikan salilla vähän treenailemassa ja pelailemassa pingistä. Altsunen riehui ja leikki sen aikaa lattialla viltin päällä ja ihmetteli meidän touhuja :)
Täytyy käydä useemmin. Minunkin pitäisi käydä useammin meidän viereisellä salilla, kun olen hankkinut sinne kuukausi kortin, onneksi se ei ole kuin sen 19,90 kuukaudessa. Mutta voisin edes sen rahan edestä käydä siellä. 

Aloitin nyt uudestaan rauta kuurin, jos tämä oloni paranisi tästä. Koko ajan heikottaa ja päätä särkee..huoh. Olisi kiva, jos joskus edes olisi normaali olo ! Sitä odotellessa. Siihenhän toki vaikuttaa syöminen ja liikkuminen, monen yhtälön summa. Pitäisiköhän sitä kohta lähteä vaunuilemaan... Siinä edes vähän piristyisi, ehkä..



"Nääiiiin hauskaa mulla on !"

Meidän ilmeikäs prinsessa 


"Haloo äitiii, onko pakko kuvata koko ajan !"


Kerron nyt vähän henkilökohtaisemman asian joka on vaivannut minua jo piiiiitkään ! 
Isäni.. Miten tämän nyt aloittaisin.. Juo koko ajan. On nähnyt Altsua vain muutaman kerran, vaikka asuukin tien toisella puolella. Joka ikinen kerta, kun hän on käynyt täällä vaimonsa kanssa, he ovat kännissä ! Olen koko lapsuuteni joutunut katsomaan isäni juomista ja kärsinyt siitä, saanut jopa traumoja ! En halua, että pieni prinsessani joutuu katsomaan, miten oma vaari on joka kerta ihan töttöröö, kännissä ja haisee pahalle ! 
Toivoisin, että isäni olisi minun ja Altsun elämässä vielä pitkään, mutta raittiina. Se tosin ei ole varmastikkaan mahdollista. Olen koko ikäni yrittänyt puhua isälleni hänen juomisestaan, mutta turhaan. Hän sanoo vain "lopetan juomisen sitten kun kalja ei enää maistu". Hän ei ymmärrä ongelmaansa, eikä tajua, miten minä ja Altsu kadotaan hänen elämästään hyvin nopeasti, jos tämä peli jatkuu. Minä en halua häntä tänne jos hän on juonut, siksihän häntä ei täällä kovin usein näykkään, kun alkoholi menee oman tyttären ja lapsenlapsen edelle. 


Joten ihanat ihmiset, kertokaa vinkkejä miten voisin isälleni sanoa, että lopettaisi juomisen ja olisi enemmän läsnä minun ja Altsun elämässä. Jos teillä on samallaisia kokemuksia kuin minulla, kertokaa niistä? Miten olette selvinneet tälläisistä tilanteista? 

2 kommenttia:

  1. omakohtaista kokemusta ei ole mutta läheltä olen seurannut kolmea perhettä joissa joku läheinen on ns.menetetty alkoholille. kolmessa tapauksessa ei mikään perhesuhde ole voittanut vaan viina on aina ollut se joka on vienyt. oli kysessä ollut perheen isä tai vaari. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voiei... Noi on niin hirveitä asioita. Ja tosiaan niinhän se on, että jos ei itse sitä tajua niin ihan sama mitä muut sanoo .. :/

      Poista