tiistai 3. joulukuuta 2013

I`M TWENTY

Nyt on maailman kirjat ihan sekasin ! Monena päivänä oon miettinyt, että nyt tulen kirjoittamaan blogia, mutta kappas, se on vaan jäänyt. Mulla ei ole pitkään pitkään aikaan tullut viikon taukoja, huh huh ! 


Meillä on ollut todella kiireinen viikko, kaikkea ihanaa on tapahtunut enkä ole koneella kerennyt käymään. Esimerkiksi keskiviikkona, meillä kävi vähän kavereita kera vauvojen. Hauskan näköistä, kun neljä vauveliinia hengailee meidän matolla, hih ! Me niiiiiin tykätään Altsun kanssa, kun meillä käy vieraita. :) Ja kyllähän nuo vauvelit tajuavat, että siinä vieressä rällää toinen vauva, Altsu nyt taas vaan pakitteli ja meni tekemään omia juttujaan, hassu :D Ja mä en tajua, miten toi voi olla koko aika niin iloinen !!! Altsu on sellanen hymytyttö ettei mitään rajaa. <3 Ja niin kauniskin, ja söpö, ihana, täydellinen, ihan kaikkea mitä äiti vaan voi toivoa <3

Torstaina meillä oli neuvola. Meidän omalla neukkutädillä oli opiskelija siinä mukana, ja he tekivätkin niin, että opiskelija jäi siihen yksin meidän kanssa. Vähän harmitti, koska huomasin, että hän ei katsonut kaikkia juttuja, mitä 5kk neuvolassa kuuluisi tehdä. Noh, en usko että se enää seuraavalla kerralla siellä on. Rokotteita ei otettu, koska pienellä oli ollut muutama päivä sitä ennen kuumetta ja muutenkin vähän räkäinen vielä. Ensi kerralla sekin siis. He ehdottivat, että me otettaisiin Kriston kanssa influenssa rokotteet samaan aikaan, mitä mieltä te olette? Kannattaako? Vai pärjätäänköhän me ilman niitäkin? 
Opiskelija kirjoitti neuvolakorttiin näin "Kasvanut hienosti. Ihana tyttö!! Kaikki näyttäisi olevan kunnossa." Olisi voinut ehkä kirjoittaa jotain muutakin? :D Ja sitä paitsi, hän unohti kirjoittaa paino ja pituus mitat.. Että muistin varassa mennään.

5kk mitat

Paino: n. 7200g (6820g)
Pituus: 66,5cm (64,5cm)
Päänympärys: 42,5cm (42cm)

Ja nyt mua kyllä hämää !!! Kun kysyin siltä opiskelijalta, paljonko Altsu on kasvanut viime kerrasta, niin se sanoi, että yli kilon. Ööö ? Näyttäisi kasvavan vain 400g, huoh... Jos nyt oikein muistan ton painon. No mutta onneksi pieni kasvaa ihan hyvin. Syökin kun hevonen. Aamulla ison lautasellisen puuroa ja päivisin syödään kanaa ja perunaa tai jotain muuta esim porkkanaa. ilta ruuaksi sama ja iltapalalla puuroa. Joka ruuan yhteydessä tietenkin myös maitoa.

Ja mikäs se lauantaina olikaan, hmmm, no mun SYNTYMÄPÄIVÄ !! Täytin 30.11, 20w ! Nyt olen virallisesti aikuinen. JES ! Kukaan ei voi pitää mua enää teini äitinä, tai no jos haluaa, niin pitäkää vaan. Mutta olen mielestäni ikäisekseni aika paljon aikuisempi, kuin monet muut. Lapsuus ja oman lapsen saanti ja se, että olen ollut aika itsenäinen jo varhain, kasvattaa henkisesti aikalailla. Mitään lahjoja minä en toivonut, mutta pari lahjaa silti sain :) Kristolta ja Altsulta sain ihanan kultaisen käsikorun, ja siis ihan real kultaa ! Kaikista vähiten odotin Krideltä mitään, hän kun ei ollut mitään sanonut enkä kyllä ajatellutkaan että saisin häneltä mitään. Oli todella iloinen yllätys, kiitos kulta <3 ja Altsu tietenkin <3 Isiltä sain lahjakortin ginatricottiin ja Kriden vanhemmilta vero modaan :) Äitini toi minulle ihanan kukan, josko osaisin pitää sen pitkään hengissä ;) 


Altsu meni lauantaina Kriden vanhemmille yöksi, jotta me saataisiin kahden keskistä aikaa ja minä saisin rentouttavan vauva-vapaa illan. Saunottiin ja katseltiin leffoja, ja tietysti nautittiin toistemme seurasta. Sunnuntai aamu oli ihana. Sain herätä just sillon, kun minua huvitti ! Siivoiltiin päivällä ja laitettiin vähän joulu juttujakin. Joulukuusi pitäisi hommata hyvissä ajoin, ennenkuin kaikki parhaat viedään päältä ! Mä jotenkin salaa toivon, että saisin valkoisen kuusen... Tiedän että en sitä saa, mutta silti. Se ois paaaaljon kätsympikin. Ei tippuis havunneulasia, ei tulis sotkua jaja, se ois paljon kivempi, sopis sisustukseenkin, ehkä. Onhan siinä real kuusessa tietenkin se tunnelma, tuoksu ja se on oikea kuusi. Mutta ahdistaa se sotku, joka siitä tulee.. kokoaika pitäis olla imuroimassa, ja sitten Altsu menee räpläämään sitä ja repimään ja pahimmassa tapauksessa koko kuusi kaatuu :D Ehkä turhaa panikointia, mutta kunhan ajattelen ääneen :)


INSTA KUVIA

















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti